12. díl: Elektronické podepisování smluv pomocí chytrého telefonu je snadné a bezpečné

Hledáte způsob, jak elektronicky podepisovat různé dokumenty nezbytné pro komunikaci s bankou? I.CA RemoteSign je unikátní moderní mobilní aplikace, která je alternativou k používání čipové karty s digitálním certifikátem. Uživatel ale nemusí certifikát složitě zprovoznit ani mít po ruce čtečku čipových karet – a může elektronicky podepisovat dokumenty, kdykoli má své mobilní zařízení u sebe. Toto řešení elektronického podpisu je navíc zcela zdarma.

Kdy využijete digitální podpis I.CA RemoteSign

I.CA RemoteSign nabízí v kombinaci se službou CEB Virtuální pobočka široké uplatnění zejména při vzdáleném podepisování smluv a jiných závazných dokumentů mezi klientem a bankou. Slouží rovněž pro potvrzování změn při on-line správě firemního bankovnictví, např. pro přidávání či odebrání uživatelů nebo jejich oprávnění.

Jde o aplikaci, která je výsledkem spolupráce ČSOB a První certifikační autority (I.CA), jež je renomovaným mezinárodním poskytovatelem služeb digitální identity. Instalovaná aplikace spravuje pouze přístup k digitálnímu certifikátu, ten není přímo v mobilním zařízení klienta, ale je bezpečně uložen na serveru společnosti I.CA. Díky tomu je toto řešení bezpečné, hardwarově neutrální a stejný certifikát může být využíván střídavě z více mobilních zařízení. Přístup k certifikátu je na každém zařízení chráněn heslem nebo otiskem prstu.

Sjednání služby včetně vydání certifikátu probíhá přímo v pobočkách ČSOB. Uživatelé mohou využít i nadstandardní zákaznickou podporu ze strany provozovatele služby.

Jak funguje elektronický podpis dokumentů pomocí aplikace I.CA RemoteSign

  1. Vyberte dokument, který chcete elektronicky podepsat, a zvolte způsob podpisu pomocí aplikace I.CA RemoteSign.
  2. Podepisovaný dokument si můžete následně pro ověření zobrazit ve svém mobilním telefonu.
  3. K dokumentu jednoduše připojte svůj elektronický podpis (certifikát).

Takto uskutečněný elektronický podpis má ze zákona stejnou váhu, jako má vlastnoruční podpis na papírovém dokumentu. Jen je rychlejší, pohodlnější a šetrnější vůči životnímu prostředí, protože podepisované dokumenty není třeba tisknout.

Tip Jste OSVČ, podnikatel, firma, příspěvková organizace či úřad s obratem v bezhotovostních transakcích do 50 tis Kč? Požádejte o platební terminál nebo platební bránu na půl roku zdarma a přijímejte platby kartou. Stačí, když jste posledních 12 měsíců neakceptovali platby kartou a splňujete všeobecné podmínky pro využívání služby akceptace plateb kartou.

Jak získáte elektronický podpis I.CA RemoteSign

  1. V pobočce ČSOB si necháte vydat certifikát pro I.CA RemoteSign a získáte obálku s kódem pro aktivaci aplikace.
  2. Stáhnete si a nainstalujete aplikaci I.CA RemoteSign do svého chytrého telefonu nebo tabletu. Aplikace je k dispozici bezplatně v Google Play nebo na App Store.
  3. Při prvním spuštění aktivujete aplikaci pomocí aktivačního kódu z obálky a zvolíte si vlastní heslo pro přístup do aplikace a tím i ke svému certifikátu.
  4. Pro uživatele certifikátu je zřízení i následné používání služby zcela zdarma.
Stručně
  • I.CA RemoteSign nabízí v kombinaci se službou CEB Virtuální pobočka široké uplatnění zejména při vzdáleném podepisování smluv a jiných závazných dokumentů mezi klientem a bankou.
  • Jde o aplikaci, která je výsledkem spolupráce ČSOB a První certifikační autority (I.CA), jež je renomovaným mezinárodním poskytovatelem služeb digitální identity.
  • Takto uskutečněný elektronický podpis má ze zákona stejnou váhu, jako má vlastnoruční podpis na papírovém dokumentu.
  • Sjednání služby včetně vydání certifikátu probíhá přímo v pobočkách ČSOB. Zřízení i následné používání služby je zcela zdarma.

Zpět