5. díl: 6 tipů, jak prakticky využít umělou inteligenci v marketingu

Umělá inteligence práci marketingových specialistů nenahradí, ale pomůže vám lépe pochopit vaše zákazníky a efektivněji investovat čas i finance na kampaně. Zjistěte, jak můžete využít AI ve svém podnikání, i když zrovna nemáte nové technologie v malíčku.

Analýzy a strategie

Snad nejsilnější stránkou umělé inteligence je práce s daty. Data totiž dokáže sbírat a analyzovat doslova v mžiku oka a v objemech mnohonásobně větších, než jaké zvládne zpracovat člověk.

AI vám připraví analýzy trhu, cílové skupiny, konkurence, nových příležitostí i stávajících kampaní, a může dokonce vytvořit predikce budoucího vývoje trhu či budoucího nákupního chování. Na základě analýz vám připraví návrhy marketingové strategie, podrobné segmentace trhu, vhodných komunikačních kanálů a mnoho dalšího.

Branding a obsahový marketing

AI vám pomůže s definicí identity vaší značky, tone of voice, může vám i navrhnout logo, styl vizuální komunikace a další. K tomu využije analýzu vašich obchodních cílů, trhu, cílových skupin, konkurence, trendů a ohromné množství dalších informací.

Potřebujete napsat e-mail, příspěvek na sociální sítě, produktový popisek nebo blogový článek? I když vám AI nevytvoří text, který byste mohli bez dalších úprav použít, generátory textů s umělou inteligencí vám poskytnou spoustu nápadů, připraví rešerše, personalizují obsah pro různé cílové skupiny nebo připraví podklady pro A/B testování.

Sociální sítě

Trendy na sociálních sítích se mění doslova každým dnem a umělá inteligence vám pomůže je sledovat efektivněji. Poskytne vám okamžité analýzy nálad a aktuálních témat pro co nejlepší pochopení vašich zákazníků.

Na základě takto získaných dat vám umělá inteligence pomůže definovat strategii na sociálních sítích a obsah, který má potenciál zaujmout. Také vám poskytne analýzy výkonnosti vašich sociálních médií a kampaní a návrhy na jejich zlepšení.

E-mail marketing

Aby vaši zákazníci e-mail vůbec otevřeli, musíte zaujmout poutavým předmětem, který se bude vyjímat mezi desítkami dalších. AI za vás zanalyzuje nepřeberné množství předmětů newsletterů a jejich míru otevření a nabídne vám to nejlepší řešení přímo pro vás.

AI navíc může automaticky personalizovat obsah e-mailového marketingu na základě předchozích nákupů daného zákazníka, nákupního chování, věku, lokality a dalších údajů. Každý zákazník tak dostane e-mail přesně na míru, s relevantními informacemi a přesvědčivým obsahem.

TipČSOB Online konfigurátorem podnikatelských financí získáte nabídku přímo pro své podnikání, ať už se jedná o financování vašeho podnikání, zhodnocení vkladů či zkrátka vše kolem financí. Žádost vyřídíte rychle a online. Od začátku jednáte přímo se zkušeným bankéřem pro firmy a podnikatele.

AI a SEO

Umělá inteligence vám pomůže optimalizovat váš web pro vyhledávače. Poskytne vám analýzu obsahu s ohledem na algoritmy největších vyhledávačů a připraví vám návrhy pro zlepšení vaší SEO strategie, jako je analýza relevantních klíčových slov, on-page optimalizace či návrhy pro získání hodnotných zpětných odkazů.  

Generátory textů neboli Natural Language Processing systémy (NLP) vám poté pomohou s vhodným zakomponováním klíčových slov do stávajícího obsahu, případně s vytvořením nového obsahu s využitím klíčových slov.

Zákaznická podpora

Chatboti a voiceboti, kteří využívají umělou inteligenci, zvládnou mnohem víc než jejich „naprogramovaní předchůdci“. Kromě nejčastějších otázek totiž zvládají reagovat i na zcela nové požadavky zákazníků.  

Chatbot s AI navíc zvládne se zákazníky komunikovat mnohem plynuleji a „lidštěji“, dokonce se může naladit na tón komunikace daného člověka a odhadnout jeho náladu pro ještě lepší zákaznickou zkušenost.

AI představuje největší technologickou revoluci i příležitost dnešní doby. Čím dřív se ji naučíte používat, tím líp pro vás. Nezapomeňte, že ačkoli AI může zlepšit efektivitu vašeho marketingu, je nezbytné investovat čas do „učení“ konkrétních nástrojů s umělou inteligencí pro vaše individuální potřeby.

Stručně
  • AI vám připraví analýzy trhu, cílové skupiny, konkurence, nových příležitostí i stávajících kampaní, predikce budoucího vývoje trhu či budoucího nákupního chování. Na základě analýz vám připraví návrhy marketingové strategie, segmentace trhu, vhodných komunikačních kanálů a mnoho dalšího.
  • AI vám pomůže s definicí identity vaší značky i stylu komunikace a připraví textové a vizuální obsahy.
  • AI vám pomůže definovat strategii marketingu na sociálních sítích a obsah, který má potenciál zaujmout. Automaticky personalizuje obsah e-mailového marketingu na základě předchozích nákupů daného zákazníka a dalších údajů.
  • V oblasti SEO vám AI poskytne analýzu relevantních klíčových slov a návrhy na on-page optimalizaci či linkbuilding.
  • V zákaznické podpoře najdou využití chatboti a voiceboti, kteří využívají umělou inteligenci a zvládají reagovat i na zcela nové požadavky zákazníků.

Zpět