9 způsobů, jak z obyčejné značky vybudovat lovebrand

Jaké značky se na trhu těší největšímu úspěchu? Ty, které mají zákazníci rádi, ke kterým se neustále vrací a k nimž mají důvěru. Pokud se vám podaří vybudovat takzvaný lovebrand, získáte zástup věrných zákazníků, který jde ruku v ruce s vyššími zisky. Připravili jsme si pro vás několik rad, díky kterým můžete i vy ze své značky udělat lovebrand.

Co je to lovebrand?

Jak už jsme nastínili v úvodu, lovebrand je značka, kterou mají zákazníci rádi, dokáží si s ní vybudovat silné citové pouto, pravidelně se vracejí k jejím produktům nebo službám a doporučují je i ostatním. Zákazníci se s lovebrandem ztotožňují, identifikují se s politikou společnosti a rozumí tomu, co firma reprezentuje.

Jako příklad můžeme uvést značky Kofola, Lego, IKEA nebo třeba motorky značky Harley, jejichž marketing je postaven na myšlence, že si zákazník nekupuje motorku, ale dobrodružství a svobodu na dvou kolech. 

Investice do budování lovebrandu se firmám vyplatí

Je nesporným faktem, že zákazníci raději nakupují produkty značek, které milují, kterým důvěřují a se kterými se ztotožňují. Pokud se v očích zákazníků stanete lovebrandem, získáte výrazný náskok před svou konkurencí a získáte si nejen loajalitu svých zákazníků, ale také svých zaměstnanců.

Značky, které jsou postaveny na emocích, mají lepší a hlubší vztahy se svými zákazníky a nemusí s ostatními značkami soutěžit nižšími cenami. Mohou si dovolit účtovat vyšší ceny zákazníkům, kteří se vracejí a kteří by ani neuvažovali o přechodu ke konkurenci. Výhodou lovebrandů také je, že je v dobách krize zákazníci podrží, značku propagují na svých sítích a mluví o ní se svými přáteli, čímž vytvářejí tu nejlepší a nejefektivnější reklamu.

Jak vybudovat lovebrand? Zkuste těchto 9 osvědčených tipů

Nyní už se dostáváme k tomu, jak vlastně značku proměnit v lovebrand. Existují stovky různých strategií, díky kterým můžete vybudovat silný, emocionální vztah se svými zákazníky. My jsme pro vás vybrali devět z nich, které se osvědčily řadě malých, středních i velkých firem.

Vytvořte značce jedinečnou osobnost

Za nejoblíbenějšími značkami na světě stojí marketingové týmy, které vytvořily silné osobnosti značek, jež vystupují z davu. Lovebrandy by se daly připodobnit k osobnostem lidí, kteří se neustále drží svých hodnot a vizí. Když se zákazník s těmito hodnotami a vizemi ztotožní, začne důvěřovat tomu, co značka říká a co prodává. Ostatně, podle profesora z Harvardu Geralda Zeltmana se 95 % nákupního rozhodování odehrává v podvědomí, takže i když si to lidé neuvědomí, identifikují se s určitými značkami, protože představují to, čemu věří nebo jak se chtějí cítit.

Buďte společensky odpovědní

Věděli jste, že podle průzkumu agentury IPSOS z roku 2021 považuje 53 % Čechů společenskou odpovědnost výrobce za klíčovou při volbě produktu? Z tohoto průzkumu také vyšlo, že 65 % oslovených je ochotno si připlatit za produkt, který je šetrný k životnímu prostředí nebo jde určitá částka z jeho prodeje na společensky prospěšný projekt. Podle většiny průzkumů je udržitelnost stále zásadnější zejména pro mladé lidi a je třeba si uvědomit, že mileniálové již dnes tvoří zhruba pětinu světové populace.

Odlište se od ostatních

Asi nám dáte za pravdu, že je mnohem jednodušší zákazníky zaujmout, když nabízíte něco, co vaší konkurenci chybí. Jakmile zjistíte, co vaši zákazníci chtějí a nedostává se jim toho u vaší konkurence, budete mít napůl vyhráno. Významná konkurenční výhoda vám umožní vystoupit z davu a pomůže vám uspět, aniž byste museli své zákazníky k nákupu přesvědčovat nižšími cenami.

Reagujte na zpětnou vazbu zákazníků

Odborníci se shodují na tom, že je velmi důležité, aby značka reagovala na zpětnou vazbu svých zákazníků, a to nejen tu pozitivní, ale také negativní. Pokud budete svým zákazníkům odpovídat, ukážete jim, že je komunikace obousměrná a vaše značka se s nimi snaží navazovat osobní vztah. Reakce na zpětnou vazbu zákazníků, i když je negativní, může pomoci zvrátit nepříjemnou situaci a vyřešit ji. Podle výzkumů až 57 % spotřebitelů tvrdí, že je pro ně neschopnost značky reagovat na negativní zpětnou vazbu důvodem, proč s ní přerušit vazby.

Dejte zákazníkům více, než čekají

Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak vytvořit pozitivní zkušenost se značkou, je potěšit své zákazníky při objednávce něčím navíc. Může se jednat například o slevu na další nákup nebo vzorky produktů. Totéž platí i pro služby, pokud například u kadeřnice dostanete kromě skvělé péče o vlasy také dobrou kávu, pravděpodobně se budete rádi vracet. I když se ze strany značky může jednat o náklady navíc, tato investice se vám vrátí. Věrný zákazník je totiž pro značku nenahraditelný.

Tip
Business kreditka od ČSOB chrání vaše podnikání. Získejte i vy pojištění prodloužení záruky zdarma, bezúročné období až 45 dní či slevu 0,4 Kč/litr paliva v síti EuroOil. Sjednání kreditní karty je zcela zdarma.

Zjistěte, kde své zákazníky oslovit

Pokud chcete, aby se vaše značka dočkala úspěchu, v první řadě musíte vědět, kdo jsou vaši zákazníci, co od nákupu očekávají, jaký problém nákupem řeší a kde je můžete oslovit. Dobře si proto promyslete, kde budete svoji značku prezentovat, a žádnou možnost neshazujte ze stolu, dokud ji řádně nezvážíte.

Držte krok se současnými trendy

Lovebrandy nikdy neusínají na vavřínech, snaží se držet krok se svými zákazníky a také s globálními trendy, které využívají ve svůj prospěch. Příkladem může být značka IKEA, která používá aplikaci pro virtuální realitu. S pomocí aplikace si můžete vyzkoušet, jak budou produkty IKEA vypadat ve vašem prostoru, libovolně je přesouvat, otáčet a měnit za jiné.

Věnujte pozornost vizuální stránce

Proč je důležité, jak vypadají vaše stránky nebo obaly produktů? Protože je podle výzkumů až 90 % nákupů ovlivněno vizuálními faktory. Zejména se jedná o barvu, která může pomoci zvýšit rozpoznání konkrétní značky až o 80 %. Jednotná vizuální identita je cestou, jak vybudovat silnou značku. Myslete na to, že za vizuální styl se považuje veškerý grafický zevnějšek značky, takže je třeba sjednotit jak webové stránky, tak i produkty nebo newslettery a posty na sociálních sítích.

Naučte se pracovat s příběhem

Ne nadarmo se říká, že příběhy prodávají. Dobrý příběh umí vyvolat ty správné emoce, které jsou klíčem k srdci zákazníků. Pokud například nabízíte kávovary, zkuste zákazníkům místo technických parametrů přiblížit, jak šálek dobré kávy dokáže zlepšit kvalitu jejich života. Uvidíte, že podobné příběhy sklidí úspěch.


Zpět