Přesvědčovací techniky vám zvýší prodeje. Znáte je?

Můžete mít nejlepší produkt nebo službu na trhu, pokud však nepřesvědčíte své zákazníky o tom, že by u vás měli nakoupit, úspěchu se nedočkáte. Přinášíme vám přehled přesvědčovacích technik, které strhnou zákazníky na vaši stranu. Osvojte si naše tipy, založené na průzkumech i psychologických principech, a zvyšte své prodeje.

Buďte osobní a empatičtí

Zákazník by měl mít vždy pocit, že vám na něm záleží. Dosáhnout toho můžete například tak, že budete se svými zákazníky pravidelně komunikovat na sociálních sítích a reagovat na jejich požadavky. Asi každá firma si přeje rychle a účinně oslovit co největší množství potenciálních zákazníků. Statistiky však dokazují, že většina hromadných e-mailů a letáků končí v koši. Zkuste tedy raději vsadit na kvalitu než kvantitu a vzbuďte ve svých zákaznících pocit, že jste tu jen pro ně.  Buďte osobní, své zákazníky oslovujte jménem a snažte se vyhovět jejich konkrétním potřebám a požadavkům.

Reagujte na potřeby lidí

Ve chvíli, kdy zákazníkům nabízíte svůj produkt nebo službu, měli byste vždy myslet primárně na jejich potřeby. Nemluvte o sobě a o tom, jak je váš produkt nebo služba výjimečná. Naopak vyzvedněte výhody, které zákazníkům přinesete. Jednoduše zodpovězte otázku, co z toho bude váš zákazník mít. Prodáváte matraci? Nepopisujte primárně její parametry, ale to, jak zlepší spánek vašich zákazníků. Nabízíte pevné disky? Zkuste místo jejich kapacity napsat, kolik se na ně vejde filmů. 

Stavte na silné značce

Značky, které zákazníci mají rádi, hlásají vyšší zisky. Zní to logicky, ale vybudovat silnou značku, která se těší velké oblibě lidí, není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Svět internetu totiž umožňuje zákazníkům vybírat si z nepřeberného množství produktů a služeb a konkurence je velká. Ve chvíli, kdy zákazníka zklamete, může jednoduše přejít jinam. Více o tom, jak vybudovat silnou značku, která prodává, se dozvíte v tomto článku.

Vzácnost prodává

Lidé mají tendenci toužit po věcech, kterých je málo. To ostatně dokazují i psychologické výzkumy. Princip vzácnosti proto firmy při prodeji svých služeb nebo produktů velmi často využívají. Je pravděpodobnější, že si lidé zakoupí okamžitě lístky na akci, když bude zbývat jen omezené množství kusů. Pravděpodobně také spíše sáhnou po zboží v limitované edici. Možná jste si už někdy všimli, že supermarkety v akcích omezují počet kusů, které si může zákazník zakoupit. Není to jen proto, aby se zboží dostalo na všechny, značky ví, že zákazníky tímto způsobem přinutí přemýšlet nad tím, že by si měli odnést více kusů.

Reklama

banner ČSOB

Nepodceňujte sílu recenzí

Velká část zákazníků se při nákupních rozhodováních řídí doporučeními, ať už svých známých nebo těmi na internetu. Světová organizace cestovního ruchu například uvedla, že se neuvěřitelných 97 % turistů rozhoduje o místě, kde se ubytují, na základě internetových recenzí. Z průzkumu společnosti dTest také vyplývá, že se 9 z 10 lidí rozhodne pro nákup zboží nebo služby až ve chvíli, kdy si o něm přečte recenze. Zajímavostí také je, že 78 % zákazníků považuje online recenze od cizích lidí za stejně důvěryhodné jako osobní doporučení svých blízkých.

Tato čísla ukazují, že recenze a hodnocení od uživatelů jsou základním klíčem k úspěšnému prodeji. Snažte se proto od zákazníků získat kladné hodnocení a požádejte je, aby se k vašemu produktu nebo službě vyjádřili na internetu. Nezapomeňte také na to, že čísla na webových stránkách mají magickou moc, nebojte se proto na svém e-shopu pochlubit skvělými čísly, například v podobě spokojených zákazníků.

Jak vám mohou online recenze pomoci?

  • Zviditelní vaši značku,
  • zvýší prodej,
  • budují vaši online image,
  • zlepšují vztah se zákazníky.

TIP: Jak se vypořádat s negativními recenzemi?

Internet přináší obrovskou svobodu projevu. Na jednu stranu vám mohou recenze pomoci a na druhou uškodit. Jak se vypořádat s negativním hodnocením zákazníků? Specialisté na marketing radí, abyste je neignorovali a také nemazali, mohlo by vás to v očích veřejnosti poškodit a vaše značka by mohla působit nedůvěryhodně. Na negativní recenze byste měli vždy reagovat s chladnou hlavou. Nezapomeňte se zákazníkovi omluvit a danou věc objasnit. 

Objevte moc autorit

Skutečnost, že lidé mají tendenci poslouchat autority, můžete využít i při svém podnikání. Váš produkt nebo služba budou v očích vašich zákazníků působit mnohem důvěryhodněji ve chvíli, kdy ho budou doporučovat lidé, k nimž vaši zákazníci vzhlížejí. Může se jednat o odborníky v daném oboru nebo třeba celebrity.

Inspirujte se například úspěšnými značkami, které k propagaci svých produktů a služeb využívají influncery. Takzvaný influencer marketing je podle odborníků jedním z nejlevnějších způsobů, jak zvýšit povědomí o značce a zvýšit také prodeje. Influencery nemusí být jen celebrity s tisíci fanoušků, ale kdokoliv, kdo dokáže zasáhnout vaši cílovou skupinu.

Tajemství reciprocity

Lidé mají přirozenou tendenci oplácet věci. Jakmile od někoho získáte malou pozornost, cítíte se být k dané osobě, případně ke značce, zavázáni. Tuto skutečnost můžete při svém podnikání využít i vy. Zkuste své zákazníky odměnit za nákup nějakou milou pozorností. Myslete však na to, že dárek by měl být personalizovaný a smysluplný.

Na podobném principu fungují i věrnostní programy. Když víte, že od své oblíbené značky získáte za nákup něco navíc, je pravděpodobnější, že takovéto značce dáte přednost před konkurencí. Chcete se dozvědět více o tom, proč vsadit na věrnostní program? Pak čtěte zde.


Zpět