32. díl: Jak využít Pinterest v marketingu

Pinterest v České republice patří k jedněm z nejznámějších a nejvíce využívaných sociálních sítí. I přesto, že nemá takový počet uživatelů jako například Facebook nebo YouTube, řada firem nebo podnikatelů může jeho prostřednictvím oslovit nové zákazníky. Pro koho je reklama na Pinterestu vhodná a kolik uživatelů má Pinterest v České republice?

Co je Pinterest?

Pinterest, který byl poprvé spuštěný v roce 2009, si můžete představit jako veřejnou nástěnku, na kterou si můžete uložit oblíbený obrázek nebo video a sdílet ho se svými přáteli. Mnoha lidem Pinterest slouží k inspiraci, jednotlivé obrázky a videa jsou rozdělená do několika kategorií. Pokud například rekonstruujete kuchyni, najdete zde stovky nápadů, vybrané můžete připíchnout na svou nástěnku a následně se k nim vracet.

Dalo by se tedy říci, že Pinterest je kombinací sociální sítě a vyhledávače. V souvislosti s touto sociální sítí narazíte na pojem pin. Jedná se o záložky, které uživatelé používají k uložení obrázků, jež je zaujaly. Piny můžou mít formu nejen obrázků, ale také videí nebo produktů.

Pinterest ve světě

Co se týče celosvětové obliby Pinterestu, aktuálně je 14. největší sociální sítí na světě a množstvím uživatelů poráží například oblíbený Twitter nebo Reddit.

V únoru 2022 měl Pinterest 431 milionů aktivních uživatelů měsíčně a v roce 2021 společnost vykázala celkové tržby ve výši 847 milionů amerických dolarů. Oproti roku 2020 došlo ke 20% nárůstu příjmů, který byl podle Pinterestu zapříčiněn silnou poptávkou ze strany maloobchodních inzerentů.

Jaký je typický uživatel Pinterestu?

Využívají Pinterest více muži, nebo ženy? V roce 2022 reklamní nástroje Pinterestu identifikovaly jako ženy 76,7 % všech uživatelů. Ze statistik vyplývá také to, že 86 % uživatelů současně s Pinterestem používá i Instagram a 82 % lidí používá Pinterest na mobilním telefonu.

Na této sociální síti lidé sledují téměř miliardu videí denně a 85 % uživatelů udává, že Pinterest využívá k plánování nových projektů. Pro vaše podnikání jsou významné i marketingové statistiky, podle kterých mohou inzerenti na Pinterestu oslovit přes 200 milionů lidí a 83 % týdenních uživatelů Pinterestu nakupuje na základě obsahu, který sdílí značky na této platformě.

Pinterest v Česku využívají hlavně ženy

A jaké jsou statistiky spojené s Pinterestem v českém prostředí? V České republice má Pinterest 1,2 milionů uživatelů a 73 % z nich tvoří ženy. Průzkum ukázal, že 9 z 10 návštěvníků chodí na Pinterest pro inspiraci na nákupy, čtvrtina uživatelů dokonce na Pinterestu přímo nakupuje. Pinterest je proto možné vnímat také jako skvělý prodejní kanál.

Pro jaký typ businessu je Pinterest vhodným marketingovým nástrojem

Pinterest je vhodný zejména pro firmy a podnikatele s vizuálně zajímavými produkty a pro ty, kteří cílí zejména na ženské publikum. Velkého úspěchu se zde těší například firmy, které podnikají v oblasti gastronomie, umění, řemesel, zábavy, bydlení, módního průmyslu, kosmetiky, cestování, designu nebo produktů pro děti.

Jak se prezentovat na Pinterestu?

Prvním krokem k tomu, abyste mohli prezentovat své služby nebo produkty na Pinterestu, je založení firemního profilu. Doporučujeme mít zcela vyplněný profil včetně vložených klíčových slov, jinak byste mohli zbytečně přicházet o organický obsah.

Přidávání pinů na Pinterestu je velmi jednoduché a intuitivní. Největší úspěch mají kvalitní a vizuálně atraktivní fotografie a videa. V případě obrázků je doporučený poměr stran 2:3, u každého pinu používejte své logo. Myslete i na to, že se lépe zobrazují piny, které mají uvedené nadpisy a podnadpisy a relevantní klíčová slova.

Tip Účty pro právnické osoby a živnostníky od ČSOB jsou bez poplatků za vedení a bez jakýchkoliv podmínek, a to včetně bezkontaktních platebních karet zdarma. Založte si firemní a podnikatelský účet online během pár minut.

Reklama na Pinterestu

Vzhledem k tomu, že reklamy na Pinterestu ještě nejsou tak časté jako na jiných sociálních sítích, vnímají je zatím uživatelé pozitivně. Pokud tedy máte dostatečný rozpočet, vyplatí se využívat placené kampaně pravidelně.

Pokud chcete mít na Pinterestu reklamu, musíte si založit profil vaší firmy a business účet. Na výběr máte několik typů reklamních kampaní. Nejběžnější jsou reklamní piny s jedním obrázkem, využít můžete také video piny, piny aplikace, ve kterých můžete využít ikonku vaší aplikace a připojit tlačítko pro stažení, nebo carousely, které umožňují do příspěvku vložit až pět obrázků.

Co udělat pro to, aby byla reklama úspěšná?

Klíčem ke správné reklamě na Pinterestu je vhodně nastavený rozpočet, pojmenování kampaně a také správné zacílení. Doporučujeme vždy přidat zájmy publika a vhodná klíčová slova. Po ukončení kampaně ji nezapomeňte vyhodnotit, abyste měli přehled o tom, co funguje, a co naopak ne.  

Stručně
  • Pinterest si můžete představit jako veřejnou nástěnku, na kterou si můžete uložit oblíbený obrázek nebo video a sdílet ho se svými přáteli. Dalo by se tedy říci, že Pinterest je kombinací sociální sítě a vyhledávače.
  • V České republice má Pinterest 1,2 milionů uživatelů a 73 % z nich tvoří ženy. Průzkum ukázal, že 9 z 10 návštěvníků chodí na Pinterest pro inspiraci na nákupy, čtvrtina uživatelů dokonce na Pinterestu přímo nakupuje.
  • Pinterest je vhodný zejména pro firmy a podnikatele s vizuálně zajímavými produkty a pro ty, kteří cílí zejména na ženské publikum.
  • Prvním krokem k tomu, abyste mohli prezentovat své služby nebo produkty na Pinterestu, je založení firemního profilu. Přidávání pinů na Pinterestu je velmi jednoduché a intuitivní. Na výběr máte několik typů reklamních kampaní.
  • Klíčem ke správné reklamě na Pinterestu je vhodně nastavený rozpočet, pojmenování kampaně a také správné zacílení.

Zpět