Event marketing: Připravte svým zákazníkům zážitek, na který nezapomenou

Po dlouhé době, kdy většina schůzek probíhala online a kontakty se navazovaly pouze prostřednictvím telefonů nebo e-mailů, přichází doba, kdy je možné oslovit zákazníky fyzicky. Jednou z cest, jak zákazníky zaujmout, je event marketing. Jak připravit event, na který vaši zákazníci nezapomenou a jak dělat eventy online?

Co je event marketing

Event marketing je jednoduše řešeno marketing spojený s nějakou akcí, prožitkem nebo zážitkem. Cílem takovéto akce je vyvolat v zákazníkovi silný prožitek, který bude vést k tomu, že si zakoupí váš produkt nebo službu. Díky event marketingu můžete se svými zákazníky komunikovat přímo a zákazníci budou toto sdělení vnímat v reálném čase. Event marketing tedy využívá toho, že si lidé nejlépe zapamatují to, co reálně prožijí.

Za marketingový event je možné považovat jakoukoliv akci prováděnou na veřejnosti, propojení marketingového cíle a události, propojení značky a události nebo organizování akcí, které posilují vztah se zákazníkem nebo obchodními partnery.

Event marketing podle statistik ve své marketingové strategii využívá až 70 % marketérů. Mnoho firem přiděluje na tyto eventy 20 až 50 % z celkového rozpočtu na marketing firmy, protože věří, že je vůbec nejúčinnější formou marketingu. Nejčastěji marketéři pořádají zážitkové akce pro zákazníky, kulturní nebo sportovní akce, akce pro širokou veřejnost a také akce pro zaměstnance. Event marketing je vhodnou formou propagace pro téměř jakoukoliv oblast a firmu.

V čem tkví kouzlo eventů?

Nespornou výhodou této formy marketingu je, že s pomocí eventů můžete jednoduše zaujmout a oslovit nové zákazníky a také budovat dobré vztahy s obchodními partnery a novináři. Eventy mají navíc oproti jiným marketingovým nástrojům výhodu, že dokáží zapojit všech pět smyslů najednou. Povedený event se může změnit ve výjimečný zážitek, který si lidé budou pamatovat dlouhé roky a mluvit o něm. Tím pádem se váš produkt nebo služba dostane do povědomí více lidí.

Tipy a triky, jak připravit dobrý event

Dobrý event by měl zprostředkovat silný zážitek, probudit v lidech pozitivní emoce a zapojit zákazníka. V první řadě je nutné připravit pestrý a srozumitelný program a zvolit atraktivní téma. Celá akce musí být dobře zorganizovaná a také dobře propagovaná. Jedna pozvánka obvykle nestačí, protože lidé zapomínají, skvělým tipem je přidání možnosti automatického zapsání události do kalendáře přímo do elektronické pozvánky.

Využívejte také pouze ověřené dodavatele a vyberte vhodného moderátora. Na závěr akce nezapomeňte hosty požádat o zpětnou vazbu, abyste věděli, co se zákazníkům líbilo a co ne.

Typy eventů

Typů a druhů eventů existuje nespočet. Může se jednat například o informativní eventy, zábavné eventy nebo eventy k různým příležitostem. Cílem informativních eventů je zprostředkovat informace zabalené do zábavného programu, jednat se může třeba o představení nového telefonu. Cílem zábavných eventů je posílit svou značku na trhu prostřednictvím silného zážitku. Zábavné eventy jsou spojené například s různými festivaly. Některé firmy také pořádají akce spojené s oslavou výročí nebo svátků a významných událostí, příkladem jsou dny otevřených dveří.

Příklady dobré praxe

Inspirujte se eventy, které mají každoročně úspěch.

Čokoládový festival

Příkladem dobré praxe je třeba každoročně pořádaný Čokoládový festival, který probíhá v řadě velkých měst v České republice, například v Ostravě, Praze, Pardubicích, Brně, Olomouci nebo Českých Budějovicích. Festival se každoročně těší velké oblibě návštěvníků a dělá skvělou reklamu řadě firem, které se specializují na výrobu a prodej čokoládových pochoutek.

Vánoční kamion Coca-Cola

Dalším skvělým příkladem dobré praxe jsou nazdobené vánoční kamiony Coca-Cola, které každoročně stojí před obchodními centry a také na náměstích velkých i menších měst. Tato vánoční tradice se Coca-Cole velmi osvědčila a dnes zná nepřehlédnutelné červené kamiony plné limonády, které řídí Santa Claus, téměř každé dítě na světě.

Beauty show

Dalším příkladem mohou být oblíbené beauty show, kde si ženy mohou vyzkoušet různé kosmetické produkty a dekorativní kosmetiku, nechat si pleť ošetřit nebo se nechat nalíčit a následně si zakoupit produkty, které jim vyhovovaly.

Jde to i virtuálně

Marketéři během loňského roku zjistili, že úspěch nemají jen akce, na kterých jsou lidé fyzicky přítomni, ale také ty virtuální. V roce 2020 dokonce 71 % marketérů očekávalo, že se budou virtuální eventy konat i v roce 2021. Takovéto eventy se konají prostřednictvím různých platforem pro virtuální setkávání, jako je například Zoom, Google Meet nebo Microsoft Teams. S ohledem na vysokou poptávku ale vznikají i specializované platformy určené přímo pro pořádání online eventů.

Jak připravit online event

I když osobní kontakt nelze ničím nahradit, je v dnešní době nutné hledat nové cesty a možnosti. Své o tom ví i Zdeněk Hesoun, spoluzakladatel startupu Happenee, který se specializuje právě na online eventy: „Nejdůležitější je wow efekt. Chceme, aby po konci eventu účastník odcházel a říkal si: Ty jo, tohle byla fakt pecka.“

Podle Zdeňka Hesouna toho lze docílit 3D prostředím, networkingem a gamifikací. Jaké možnosti nabízí Happenee? „Účastníci si mohou mezi sebou chatovat, domlouvat si individuální i skupinové schůzky nebo mohou jen tak vstoupit do nového herního světa, chodit jako ve hře a diskutovat. Lze také využívat místnosti pro obědové posezení nebo večerní party,“ doplňuje Zdeněk Hesoun možnosti platformy Happenee, která se zúčastnila akceleračního programu Start It @ČSOB.     

Výhody virtuálních eventů

Největší výhodou virtuálních eventů je bezesporu úspora času a nákladů, obzvláště pak u velkých mezinárodních akcí, kde odpadají náklady na cestu, ubytování či catering. V případě přípravy profesionální a komplexní virtuální události se ovšem mohou náklady rovnat klasickým offline eventům.     

Zároveň můžete oslovit větší počet účastníků, kteří mohou pocházet z celého světa a akce se účastnit z pohodlí svého domova nebo kanceláře. Obsah virtuálního eventu je navíc možné nahrát a znovu použít, případně také analyzovat získaná data a využít je pro další rozvoj vašeho podnikání. 


Zpět