Jak na marketing v letních měsících?

Letní měsíce pro mnoho podnikatelů představují okurkovou sezónu, tedy období, kdy se toho zase tak moc neděje. Převážná část podnikatelů svůj marketing cílí zejména na období Vánoc, jež je spojené s nejvyššími prodeji. Pokud však se svými marketingovými aktivitami nezanevřete ani na letní období, může se vám vaše snaha odměnit vysokými zisky. Jak využít léto ve svůj prospěch?

Proč je léto ideální příležitostí k oslovování zákazníků?

Důvodů, proč investovat do letního marketingu, je celá řada. Ve prospěch marketingovým aktivitám v letní sezóně nahrává skutečnost, že se můžete snadněji dostat do médií a také to, že v létě bývá zpravidla levnější reklamní prostor. To však není ani zdaleka vše.

Vzhledem k tomu, že jsou v létě lidé lépe naladění, jsou také otevření nakupování věcí, které jim dokáží léto zpříjemnit. Značky mohou využít zvýšeného zájmu o outdoorové aktivity a zážitky a také vyšší poptávky po vybavení na dovolenou.

Tipy na letní marketingové strategie

Existuje mnoho možností, jak využít letní měsíce k tomu, abyste oslovili své stávající zákazníky a dostali se do povědomí nových. Připravili jsme si pro vás několik tipů na to, jak by letos mohl vypadat váš letní marketing.

Nalaďte se se svým obsahem na letní notu

Co se vám jako první vybaví, když se řekne léto? Nám jednoznačně slunce, chvíle trávené u vody, pohoda a posezení s přáteli. Léto je jednoduše pro mnoho z nás obdobím, které je příjemné, hravé a zábavné.

A v tomto duchu se může nést váš obsah na sociálních sítích i na webových stránkách. Dopřejte svým zákazníkům pocit, že jim se svou nabídkou pomůžete prožít léto, které budou milovat.

Staňte se součástí letních svateb

Každoročně si v České republice řekne své ano okolo 3 000 párů a není výjimkou, že nastávající novomanželé na svatbu zvou i přes 100 hostů. Takováto svatba se obvykle neobejde bez dobrého jídla a pití, ale také nejrůznějších dekorací, her a rozličných svatebních darů. Pokud tedy nabízíte zboží a služby, které se ke svatbám vážou, rozhodně si nenechte svatební sezónu proklouznout mezi prsty.

Zviditelněte svou značku na letních akcích

Léto je obdobím nespočtu hudebních festivalů, jarmarků a akcí pod širým nebem. Věděli jste, že například známý hudební festival Colors of Ostrava v loňském roce navštívilo neuvěřitelných 40 000 návštěvníků? A kde jinde lépe zviditelnit svou značku než tam, kam se hrnou davy lidí?

Zvýšit povědomí o značce můžete během letních akcí hned několika způsoby. Kromě toho, že budete mít přímo na akci vlastní stánek, můžete také některou z akcí sponzorovat a domluvit se s pořadateli na reklamě.

Letní soutěže na sociálních sítích

Soutěže pro zákazníky jsou dlouhodobě jedním z nejoblíbenějších obsahů značek na sociálních sítích. A právě léto je na soutěžení jako stvořené. Letní fotosoutěže jsou naprosto ideální formou marketingu pro značky, které nabízejí letní zboží, ať už se jedná o plavky, grily, vybavení na vodu apod.

Tyto soutěže mohou mít celou řadu podob, zákazníky můžete například požádat, aby se vyfotili s vaším produktem, aby napsali název vaší značky do písku nebo ho vyskládali z kamínků apod. Oblíbené jsou také nejrůznější kreativní soutěže. Sledující mohou mít například za úkol složit básničku za použití vámi stanovených slov s letní tematikou.

Využijte pro marketing významné dny

V létě je takřka každý den důvodem k oslavě. Pokud si marně lámete hlavu s obsahem na sociální sítě nebo s náměty na blogové články, mohou vám posloužit některé z významných a mezinárodních dnů, které připadají na měsíce červen, červenec a srpen.

  • 1. 6. Mezinárodní den dětí
  • 8. 6. Mezinárodní den oceánů
  • 21. 6. Evropský den hudby
  • 21. 6. Mezinárodní den trpaslíků
  • 5. 7. Mezinárodní den objetí zdarma
  • 6. 7. Světový den polibku
  • 20. 7. Mezinárodní den šachu
  • 12. 8. Mezinárodní den mládeže
  • 13. 8. Den leváků

Oslovte zákazníky letním výprodejem

Jen málokterý národ miluje slevy tak jako Češi. Z průzkumů vychází, že pro většinu Čechů je při nákupech hlavním faktorem, podle kterého se rozhodují, cena. Průzkum ze začátku roku 2023 ukázal, že 80 % lidí za poslední rok nakupovalo ve slevách častěji než v roce předchozím.

Z těchto dat tedy vyplývá, že rozhodně neuděláte krok vedle, pokud svým zákazníkům nabídnete letní výprodej spojený se zajímavými slevami.

Tip Potřebujete finanční prostředky pro rozvoj svého podnikání nebo zajištění provozních nákladů? S úvěry ČSOB nejste na podnikání sami. Půjčte si až 10 mil. Kč se zvýhodněnou sazbou od 6,9 % p. a.

Zaměřte se na rodiny s dětmi

Léto je pro rodiny především obdobím prázdnin. Během dvou měsíců, kdy děti nechodí do školy, je mnohdy pro rodiče náročné je zabavit. V případě, že tedy nabízíte sortiment, který je pro rodiny s dětmi jako stvořený, nezapomeňte ho řádně propagovat. Rodiče v období prázdnin více než kdy jindy vyhledávají nejrůznější hry, hračky na zahradu, vybavení na koupaliště apod.

Marketing ve stylu „back to school“

Zahrnuje vaše nabídka dětské batohy, pastelky, sešity, papuče a další zboží pro děti a teenagery? Konec letních prázdnin je pro velkou část zákazníků obdobím spojeným s nákupy do školy. Pro představu, v roce 2021 při nákupu výbavy pro prvňáčka rodiče v průměru utratili 6 000 Kč.

Návrat do školy však nemusí představovat příležitost jen pro prodejce školních potřeb a knih. Rodiče a starší studenti v tomto období více nakupují i telefony, notebooky, nové oblečení a další zboží.

Zahajte zimní marketing už v létě

Proč se už v létě zaměřit na zimní marketing? Protože se v létě letní sezóně věnuje většina značek. Pokud tedy budete chtít vyniknout, můžete se vydat proti proudu.

Kromě zákazníků, kteří se nemohou léta nabažit, totiž existují i ti, kteří už se nemohou dočkat zimy. Tyto zákazníky můžete oslovit například slogany ve smyslu „Taky už se těšíte na zimu?“, „Vyhlížíte první chladné dny?“ a podobně a začít propagovat zimní vybavení.

Stručně
  • V letní sezóně se můžete snadněji dostat do médií a zpravidla bývá levnější i reklamní prostor. Lidé jsou v létě navíc lépe naladění, a jsou tak otevření nakupování věcí, které jim dokáží léto zpříjemnit.
  • Léto je obdobím, které je příjemné, hravé a zábavné a v tomto duchu se může nést váš obsah na sociálních sítích i na webových stránkách.
  • Pokud nabízíte zboží a služby, které se vážou ke svatbám, rozhodně si nenechte svatební sezónu proklouznout mezi prsty.
  • Léto je obdobím nespočtu hudebních festivalů, jarmarků a akcí pod širým nebem. Můžete mít přímo na akci vlastní stánek nebo některou z akcí sponzorovat a domluvit se s pořadateli na reklamě.
  • Letní fotosoutěže jsou ideální formou marketingu pro značky, které nabízejí letní zboží. Zákazníky můžete například požádat, aby se vyfotili s vaším produktem nebo aby napsali název vaší značky do písku.
  • Pokud si marně lámete hlavu s obsahem na sociální sítě nebo s náměty na blogové články, mohou vám posloužit některé z významných a mezinárodních dnů, které připadají na letní měsíce.
  • Rozhodně neuděláte krok vedle, pokud svým zákazníkům nabídnete letní výprodej spojený se zajímavými slevami.
  • Rodiče v období prázdnin více než kdy jindy vyhledávají nejrůznější hry, hračky na zahradu, vybavení na koupaliště apod., ale také výbavu pro návrat do školy.
  • Pokud budete chtít vyniknout, můžete se vydat proti proudu a začít v létě propagovat zimní zboží pro milovníky zimních aktivit.

Zpět