Co si lze pronajmout nebo půjčit pro své podnikání

Uvažujete o rozjetí vlastního byznysu? Pravděpodobně jste si již proklepli konkurenci a připravujete podnikatelský plán, jehož součástí jistě bude i sumarizace toho, co všechno budete potřebovat, abyste mohli správně fungovat. Víte ale, že si nemusíte veškeré vybavení, nářadí a pomůcky kupovat? Nebo že nemusíte nutně zaměstnávat odborníky na oblast, které se vaše podnikání přímo netýká? Zjistěte, jak můžete efektivně ušetřit a ještě splňovat zero waste podmínky.

V kanceláři nebo ve virtuálním sídle?

Ne každý podnikatel pro svoji práci nutně potřebuje kancelář nebo provozovnu. Například podnikatelé působící v odvětví IT, marketingu nebo poradenské firmy pro svoji činnost konkrétní místo nepotřebují. Mohou se tedy rozhodnout pro pronájem virtuálního sídla společnosti.

Díky virtuálnímu sídlu:

  • ušetříte peníze za drahý pronájem kanceláře,
  • ušetříte za dojíždění, což se odrazí nejen na stavu vaší peněženky, ale také na životním prostředí, 
  • můžete získat adresu na lukrativním místě,
  • odlišíte své soukromé aktivity od podnikatelských.

O pronájem virtuálních kanceláří se starají specializované firmy, které na adresách, jež pronajímají, mají k dispozici fungující recepci včetně personálu, zasedací místnost nebo možnost využití reálné kanceláře. Nezapomeňte, že seriózní poskytovatel těchto služeb musí splňovat zákonem stanovené podmínky, mezi které patří správné označení sídla, zajištění přebírání písemností i zajištění kontaktu s veřejností a státními orgány.

Jestliže se vaše podnikání týká služeb, tedy provozování restaurace, kosmetického salónu a podobně, potřebujete pro tyto činnosti provozovnu, jejíž otevření se hlásí živnostenskému úřadu. Úřad vám na základě toho udělí identifikační číslo provozovny.

Je nutné si veškeré vybavení koupit?

Při plánování investic byste měli vědět, že ne všechno vybavení si skutečně potřebujete koupit. Pronajmout si totiž klidně můžete čisticí rohože, průmyslové utěrky, pracovní oblečení, elektroniku, nářadí a dokonce i firemní auto.

Nákup nebo pronájem pracovního oblečení

Pracovní oděvy jsou v mnoha provozech nezbytné, jelikož jsou mnohdy součástí bezpečnosti práce. Pracovní oděv musí svým zaměstnancům poskytnout zaměstnavatel. Ten se musí postarat o to, aby se jednalo o certifikované oděvy, kterých bude dostatek. Povinností zaměstnavatele je pravidelná kontrola stavu pracovních oděvů. Jestliže se na oblečení objeví opotřebení nebo se při práci poničí, musí dát zaměstnavatel zaměstnanci oblečení nové.

Výběr vhodného oblečení je pro zaměstnavatele během na dlouhou trať. Kromě toho se dále musí postarat o jeho péči a údržbu, což se odrazí na nákladech, které bude muset do této oblasti investovat.

I tato oblast však nabízí řešení v podobě pronájmu firemního oblečení. Specializované firmy se postarají o to, aby:

  • oblečení splňovalo všechny zákonem stanovené podmínky,
  • na míru odpovídalo požadavkům klienta,
  • ho měl klient vždy dostatek,
  • byla jeho údržba prováděna s ohledem na trvalou udržitelnost.

Zaměstnavateli tak odpadnou starosti pojící se s hygienickými a bezpečnostními normami oblečení, ale také mu ušetří čas a peníze.

Pronájem firemních textilií

Kromě pracovního oblečení si můžete bez problémů pronajmout například čisticí rohože, které dokáže profesionální dodavatel přizpůsobit na míru vašim požadavkům. Pronájem rohoží samozřejmě zahrnuje i jejich logistiku a čištění.

Jestliže podnikáte například v servisu automobilů nebo strojů, jistě oceníte možnost pronájmu textilních utěrek pro odstraňování mastných skvrn například od oleje. Ve své firmě budete mít vždy dostatek čistých utěrek, a navíc se nebudete muset starat o jejich ekologickou likvidaci a čištění.

Pronájem elektroniky

Pronájem elektroniky může být dočasně, ale i dlouhodobě výhodným řešením pro start-up, instituce či školy s individuálním přístupem či firmy, které svým zaměstnancům umožňují práci z domu. Při rozjezdu podnikání vám může pronájem elektroniky ušetřit nemalé peníze, které potřebujete investovat jinam. Pokud se rozhodnete pro dlouhodobý pronájem, je potřeba si spočítat, zda se vám investice vyplatí.

Automobil na operativní leasing

Operativní leasing je vlastně pronájem firemního automobilu. Přínos spočívá v tom, že každý měsíc platíte stejnou částku, nemusíte se starat o servis ani jednat s pojišťovnami a významně si ušetříte čas, který se pojí s administrativou kolem firemních aut. Auto získáte rychleji, a navíc nemusíte jednorázově investovat velkou částku na koupi vozu.

Nářadí jen na tak dlouho, jak je potřeba

Firmám podnikajícím v dělnických profesích se určitě z dlouhodobého hlediska vyplatí si pořídit své nářadí. Můžete se však dostat i do situace, kdy budete řešit jednorázovou zakázku, která vyžaduje nástroje, jež běžně nevyužíváte a víte, že byste pro ně v dlouhodobém horizontu nenašli uplatnění. Proto je dobré vědět o možnosti pronájmu nářadí jen na tak dlouho, jak potřebujete.

Specialisté na vybranou oblast

Jestliže podnikáte například v oblasti realitních služeb, nemusíte zaměstnávat specialisty například na výpočetní techniku nebo odborníka na počítačové sítě. Tyto činnosti můžete outsourcovat jen v době, kdy je skutečně potřebujete. Díky tomu snížíte náklady na tyto zaměstnance. Outsourcing je externí zajištění a spočívá v tom, že vyčleníte služby, činnosti nebo procesy, které se budou provádět mimo vaši organizaci.

Toto řešení je vhodné především pro velké nadnárodní koncerny, ale i lokální podniky, které ze svého byznysu vyčlení části produkce, které pro podnik nejsou klíčové. Díky outsourcingu dokážete nejen snížit své náklady, ale také získáte odborníky, kteří se na danou službu specializují, udržují si neustálý přehled a jednají flexibilně.


Zpět