Rozpodnikejte to na plné otáčky

Nedostatkovou komoditou nás všech je čas. A potvrzuje to i Jan Figlovský, segmentový manažer ČSOB. Proto se soustředí nejen na poskytování atraktivní a komplexní nabídky bankovních služeb, ale i na to, jak ušetřit čas a usnadnit právě jejich dostupnost a správu firemní klientele ČSOB.

Jaké služby a produkty nejvíce oceňují malé a střední firmy?

Nejčastěji využívanými bankovními službami pro malé a střední firmy nadále zůstávají řešení pro každodenní bankovní operace a financování provozu či rozvoje firmy. Základem je běžný účet s moderním elektronickým bankovnictvím, které umožňuje snadnou obsluhu nejen účtu, ale i jiných produktů. Pro většinu firem je velmi důležité partnerství s bankou v oblasti financování. Ať už jde o investice do dalšího rozvoje firmy, nebo pouze pokrytí provozních výkyvů cash flow, či pomoc s pořízením automobilu nebo stroje na leasing. Pro klienty obchodující se zahraničím samozřejmě stále zůstává atraktivní řešení výhodnější konverze měn a zajištění se proti kurzovému riziku.

Ovlivňují trendy a inovace jejich požadavky a očekávání od banky?

Banky se snaží poskytnout svým klientům co největší komfort v tom, aby maximum svých požadavků dokázali vyřešit online bez papírování nebo nutnosti návštěvy pobočky. To bývá jedním z hlavních požadavků klientů. V ČSOB například nabízíme klientům řešení v podobě tzv. Virtuální pobočky, která je součástí elektronického bankovnictví a umožňuje řešit nejčastější požadavky zcela online nebo podepisovat potřebné smluvní a další dokumenty biometricky bez nutnosti vše tisknout.

Jaké speciální produkty pro své firemní klienty nabízíte?

Kromě klasických produktů, které jsou dostupné ve většině tuzemských bank, nabízíme několik inovativních produktů pro různé skupiny klientů. Například pro klienty obchodující se zahraničím máme službu Trade Club, která jim pomáhá expandovat na nové trhy. Další zajímavostí je služba Pojištěné faktura, kterou nabízíme ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou. Díky ní má podnikatel jistotu, že za svoje služby dostane vždy zaplaceno a vyhne se riziku, že mu klíčovou fakturu jeho odběratel neproplatí včas nebo vůbec.

Proč by se měl začínající a drobný podnikatel nebo majitel střední firmy rozhodnout právě pro ČSOB?

ČSOB se dlouhodobě zaměřuje právě na segment podnikatelů a malých firem a díky tomu dokáže nabídnout vhodná řešení, která zohledňují potřeby konkrétního klienta. Kromě klasických produktů nově poskytujeme i snadno dostupné úvěry pro začínající firmy a podnikatele do výše 250 tisíc korun. Pro řadu drobných podnikatelů je důležitá i práce s hotovostí pro odvody tržeb. Díky spolupráci s Českou poštou disponujeme nejširší dostupností míst pro vklady a výběry hotovosti. Na druhé straně již dnes velká část zákazníků preferuje platbu kartou, a proto i pro začínající podnikatele a drobné živnostníky máme dostupné řešení pro přijímání platebních karet i v té nejmenší provozovně nebo přímo u zákazníka.

Co dalšího můžete nabídnout oproti konkurenci?

Nad rámec bankovních služeb se snažíme o komplexní poradenství začínajícím podnikatelům prostřednictvím portálu Průvodce podnikáním. V letošním roce jsme se také stali partnerem projektu a soutěže T-Mobile Rozjezdy, abychom mohli přispět k podpoře podnikání v České republice.

Jan Figlovský 

Jan Figlovský pracuje ve společnosti ČSOB od roku 2017. Svou kariéru v bankovním sektoru zahájil v roce 2008 v Komerční bance, od roku 2011 působil v Raiffeisenbank, kde měl na starosti nejprve segment podnikatelů a malých firem a poté i soukromých osob. V ČSOB  zastává v rámci firemního bankovnictví pozici segmentového manažera. Vystudoval Fakultu podnikohospodářskou na Vysoké škole ekonomické v Praze. Ve svém volném čase se věnuje rodině, má rád sport, cestování a dobré jídlo.


Zpět