Pět nejčastějších chyb při zadávání tvorby firemních webů. Jak se jim vyhnout?

Jestliže jste internetově zdatní, můžete si webové stránky vytvořit sami. Stačí si mnohdy stáhnout jen šablonu a upravit si ji k obrazu svému. Ještě jednodušší cestou je ale objednat si vše u dodavatele. I u něj ale lze narazit a výsledek může nemile překvapit. Jak komplikacím a zklamání předejít? Projděte si nejčastější chyby při zadávání tvorby firemních webů a máme i návod, jak se jich vyvarovat.

1. Nedostatečně promyšlené zadání

Při úvaze o novém webu vždy pečlivě zvažte, co všechno na něm budete chtít prezentovat. Obsahově kvalitní web je základem úspěšné komunikace se zákazníky. Zohledněte rovněž budoucí vývoj firmy a požadavky, které budete mít na svou webovou prezentaci v blízké budoucnosti.

Zatímco dnes by vám možná stačily jednoduché internetové stránky s nabídkou vašich produktů či služeb, za pár měsíců může být situace naprosto odlišná a na web bude nutné doplnit třeba galerii realizovaných projektů či publikační systém pro odborné články. Složité pozdější úpravy a časté změny zadání tvorbu webu komplikují a zbytečně prodražují.

2. Příliš velký důraz na formu

Atraktivní design webu s velkým množstvím obrázků působí moderním dojmem a návštěvníci si váš web lépe zapamatují. Stejnou pozornost jako designu byste však měli věnovat také obsahu webu. Právě ten hraje klíčovou roli při proměně návštěvníků webu ve vaše zákazníky.

„Lidé na webu hledají hlavně informace, proto je dobré se nejdříve soustředit na obsah budoucího webu, a teprve až poté na jeho vzhled. Vhodně zvolené textové informace jsou pro úspěch firemního webu klíčové.“

Petr Humlíček ze společnosti Omega Design, která se zabývá reklamou a tvorbou webových prezentací.

3. Špatný výběr dodavatele

Při volbě firmy, která vám web vytvoří, si dejte pozor na podezřele levné nabídky. Někdy se stává, že neseriozní dodavatel vám slíbí vytvořit web za velmi atraktivní cenu, avšak již během realizace se ukáže nutnost připlatit si za další moduly či doplňkové služby. To samozřejmě celý web prodraží třeba až na několikanásobek původní ceny. Dobrým vodítkem při volbě dodavatele mohou být reference, ale nemusí to tak být vždy.

4. Nevhodně zvolená technologie

Každý web by měl mít možnost pohodlně vkládat nový obsah na stránky pomocí administračního rozhraní. Zdá se to již jako samozřejmost, přesto se ještě najde na trhu mnoho tvůrců webů, kteří svým zákazníkům dodají pouze statické stránky, u nichž je pak každé rozšíření o nový článek či obrázek zbytečně složité.

Po dodavateli webu proto chtějte kompletní publikační systém, díky kterému budete moci na web rychle a pohodlně přidat vše, co potřebujete. Vyžadujte rovněž záruku, že váš web bude dobře optimalizovaný pro vyhledávače a bude splňovat nejnovější technologické standardy.

Správný dodavatel by také měl být schopný u navrhovaného technického řešení zaručit rozvoj redakčního systému tak, aby byl bezpečný a stále technologicky na výši. Samozřejmostí by měla být i možnost sledovat a vyhodnocovat návštěvnost pomocí některého z analytických nástrojů. Kvalitní dodavatel webu vám tohle všechno nabídne a navíc poskytne příslušná školení.

5. Chybně zvolená struktura webu

Spolu s dodavatelem si pečlivě promyslete, která část webu je pro vás nejdůležitější. Zvažte, zda chcete svým potenciálním zákazníkům například prezentovat již realizované projekty nebo potřebujete, aby zákazníci našli cestu do vaší kanceláře či skladu. Všechny tyto informace je nutné dobře zvýraznit a web jim přizpůsobit.

„S informační strukturou webu souvisí také optimalizace pro vyhledávače. Ta by měla být součástí každého nově vytvářeného firemního webu, protože dobře optimalizované stránky návštěvníci snáze najdou. Kvalitní dodavatel webových řešení proto vždy se zadavatelem pečlivě konzultuje také obsah, strukturu prezentovaných informací a patřičná klíčová slova,“

popisuje Humlíček.


Zpět