Jak připravit e-shop na vánoční sezónu: Překopejte web

Vánoční sezóna je pro mnoho e-shopů naprostým vrcholem celého roku. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci v loňském roce dosáhly obraty e-shopů během vánoční sezóny 1,5 miliardy korun denně. Pokud chcete, aby byly pro váš e-shop i letošní Vánoce úspěšné, je třeba se na ně včas připravit a nepodcenit přípravu samotných webových stránek.

Vsaďte na vánoční obsah

Chcete zákazníky navnadit k nákupu vánočních dárků? Pak jim umožněte, aby z vašich stránek pocítili pravou vánoční atmosféru. Ideální je, aby byla celková grafiku e-shopu laděná vánočně, tedy nejen úvodní stránka e-shopu, ale také obrázky jednotlivých produktů, které se o Vánocích nejvíce prodávají.

Upravit můžete i popisky produktů a doplnit je o klíčová slova, která vaši zákazníci ve vánoční sezóně nejčastěji vyhledávají.

Reklamy na webu v průběhu vánoční sezóny obměňujte. Těsně před Vánocemi můžete například na web umístit reklamu, která upozorňuje na to, že mají zákazníci poslední možnost nákupu, aby jim dárky přišly včas.

Zaměřte se na články na blogu

Zatímco někteří mají už v polovině roku jasno v tom, čím obdarují své blízké, pro řadu lidí je výběr dárků oříškem. Zákazníci, kteří patří do druhé zmíněné skupiny, ocení, když na firemní blog přidáte články, které jim pomůžou s výběrem toho pravého dárku.

Tipy na dárky prolinkujte s nabídkou na vašem e-shopu. Kromě článků, které přináší tipy na dárky, můžete blog obohatit i o další články s vánoční tématikou. Články mohou například nabídnout návod na to, jak zabalit dárky nebo jak prostřít vánoční tabuli. Mohou být i velmi osobní a dotknout se třeba toho, jak prožívají Vánoce konkrétní zaměstnanci vaší firmy. 

Nepodceňte SEO

Pokud chcete, aby se vaše stránky ocitly na nejvyšších pozicích ve vyhledávání, je třeba se zaměřit i na SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače. Na základě analýzy klíčových slov doplňte texty na webových stránkách i články na blogu o tematická klíčová slova. Myslete však na to, že některá klíčová slova jsou silně konkurenční, jako například spojení „tipy na vánoční dárek“. Proto raději volte specifická klíčová slova, jež jsou pro váš e-shop relevantní. Pokud například prodáváte rybářské potřeby, může se jednat o spojení „vánoční dárky pro rybáře“ apod.

Ověřte funkčnost webu

I ten nejkvalitnější obsah může přijít vniveč v případě, že web nebude fungovat správně. Ujistěte se tedy, že vaši zákazníci mohou bez problémů projít všemi fázemi nákupního procesu.

Vzhledem k tomu, že na e-shopech nakupuje více než polovina Čechů přes chytré telefony, je zásadní, aby váš e-shop fungoval bezchybně nejen na počítači, ale také na mobilním telefonu. Kromě toho si zkontrolujte, zda fungují všechny platební metody, které máte uvedené na e-shopu, a zda jsou veškeré informace spojené s platbou a dopravou zboží aktuální.

Usnadněte zákazníkům výběr dárků

Zákazníci by měli na vašem e-shopu co nejdříve najít to, co hledají. Přizpůsobte jim proto strukturu webu a produkty rozdělte do přehledných kategorií. Nezapomeňte ani na interní prolinkování, které ještě zlepší orientaci na webu.

Web můžete nastavit tak, aby zákazníkům automaticky nabízel doplňkové a alternativní zboží. Pokud například prodáváte vlasovou kosmetiku, můžete zákazníkům, kteří se rozhodli své blízké obdarovat kvalitním šamponem, nabídnout i kondicionér nebo masku na vlasy, případně šampon vyšší cenové kategorie.

Tip Účty pro právnické osoby a živnostníky od ČSOB jsou bez poplatků za vedení a bez jakýchkoliv podmínek, a to včetně bezkontaktních platebních karet zdarma. Založte si firemní a podnikatelský účet online během pár minut.

Nabídněte zákazníkům něco navíc

Chcete zákazníkům ještě zpříjemnit výběr dárků na vašem e-shopu? Ze statistik vyplývá, že lidé své blízké čím dál tím častěji obdarovávají poukazy. Proto by vám v nabídce rozhodně neměly chybět, ideálně s vánoční grafikou.

Řada zákazníků také ocení, pokud jim nabídnete možnost dárkového balení nebo dárkových krabiček. Mezi lidmi stále roste zájem o osobité dárky, proto nemalé procento zákazníků využívá službu gravírování produktů. K oblíbeným „předvánočním“ benefitům patří garance doručení zboží do Vánoc nebo možnost vrácení či výměny zboží po Vánocích. Radost zákazníkům bezesporu uděláte i malým dárkem k nákupu, třeba ozdobou na stromeček nebo slevou na další nákup. 

Stručně
  • Celková grafika e-shopu by měla být laděná vánočně, tedy nejen úvodní stránka e-shopu, ale také obrázky jednotlivých produktů, které se o Vánocích nejvíce prodávají. Upravit můžete i popisky produktů.
  • Na firemní blog přidejte články, které zákazníkům pomůžou s výběrem toho pravého dárku. Tipy na dárky prolinkujte s nabídkou na vašem e-shopu.
  • Na základě analýzy klíčových slov doplňte texty na webových stránkách i články na blogu o tematická klíčová slova.
  • Ověřte funkčnost webu a ujistěte se, že vaši zákazníci mohou bez problémů projít všemi fázemi nákupního procesu.
  • Nezapomeňte ani na interní prolinkování, které ještě zlepší orientaci na webu. Web můžete nastavit tak, aby zákazníkům automaticky nabízel doplňkové a alternativní zboží.
  • Řada zákazníků také ocení, pokud jim nabídnete možnost dárkového balení nebo dárkových poukazů.

Zpět