Příběhy úspěšných: Rozhovory s klienty ČSOB

18.10.2021 | 4 min

12. díl: Jaromír a Jiří Ratajovi: Ročně prodáme stovky tisíc montérek

Bratři Jaromír (54) a Jiří (50) Ratajovi z nuly vybudovali největšího tuzemského dodavatele pracovních oděvů a další potenciál velkého růstu vidí v zahraničí. Jejich firma Canis, která prodává montérky či pracovní boty pod značkou CXS, letos míří k tržbám tří miliard korun a ročně dodá stovky tisíc kusů oděvů. „Věnujeme se strategii, díváme se na nové produkty a snažíme se firmu neustále posouvat vpřed,“ říkají bratři Ratajovi. Výrobu přitom mají také v Česku, kde vyrábějí pracovní oděvy s nejvyšší přidanou hodnotou a zároveň jsou specialisté na potisky. O stáhnutí z byznysu rozhodně neuvažují. „Pořád nás to hodně baví,“ říkají.

11.10.2021 | 4 min

11. díl: Vít Voláček: Po datových centrech chceme být lídry i ve výdejních boxech

Nejvýznamnější středoevropský výrobce rozvaděčů a všeho „železa“ a chlazení, které souvisí s datovými centry a počítačovými sítěmi, měl loni rekordní rok. Rodinná firma Conteg Group, založena v roce 1998 Janem Voláčkem a jeho syny Vojtěchem a Vítem, který ji posledních 15 let vede, utržila zhruba 1,3 miliardy korun a rozkročila se do dalšího odvětví. Kromě IT a průmyslových a venkovních rozvaděčů, komplexních dodávek v oblasti datových center a technologických budov vyrábí také luxusní vinotéky a nově chce patřit mezi tuzemské lídry ve vývoji, výrobě a provozování výdejních boxů. „Do konce příštího roku budeme obhospodařovat zhruba 700 boxů včetně chlazených,“ říká Vít Voláček, který je největším vlastníkem rodinné firmy, jež vyváží do 60 zemí světa.

04.10.2021 | 4 min

10. díl: Martin Jahoda z Emca: Zdraví vs chuť: Co je víc?

Martin Jahoda vede již druhým rokem rodinnou firmu Emco. Převzal ji po svém otci Zdeňkovi a strategicky ji spolu připravují na další budoucnost. V cereáliích nahrazují cukr zdravější vlákninou z čekanky, dívají se po nových segmentech na trhu a zároveň s českými zemědělci domlouvají pěstování ovsa výhradně pro Emco. „Máme vlastní ovesný mlýn a oves nově nakupujeme napřímo od konkrétních farmářů. Po republice jich je asi čtyřicet, přesně víme, kde je zasetý a dokonce někteří z nich přímo označuji svá pole, že na nich roste oves pro nás,“ vysvětluje Martin Jahoda, jenž zároveň vymýšlí zbrusu novou značku.

27.09.2021 | 4 min

9. díl: Meopta: Z technologií budoucnosti děláme technologie dneška

1600 zaměstnanců, tržby přes 3,5 miliardy korun a export do více než 70 zemí světa. Taková je aktuální bilance přerovské Meopty, která patří k nejtradičnějším průmyslovým značkám Česka. Její kořeny sahají až do roku 1933 a v průběhu času se stala synonymem pro dalekohledy, armádní optiku nebo kinoprojektory.

20.09.2021 | 4 min

8. díl: Vladimír Chládek: Visací zámky vyrábí firma Tokoz přes 100 let

České kvalitní visací zámky, kování, a navíc zakázková výroba pro autoprůmysl. To je dnes tradiční značka Tokoz, která desítky let vyráběla také rybářské náčiní. Před sto lety položil její základy pražský majitel zámečnictví Jaroslav Josef Rousek, dnes ji vlastní Vladimír Chládek a cíl je jasný: být dál rodinnou firmou, růst v zahraničí pod vlastní značkou a stále inovovat. „Rozvíjíme také trh služeb spojených se zabezpečováním,“ říká muž, jehož firma letos míří k tržbám přes 600 milionů korun.

13.09.2021 | 4 min

7. díl: Pavel Isteník: Mistři parfémových flakonů

Do Německa je to z největší firmy v chebském regionu necelý kilometr a napojení na hranice je tady symbolické. Firma Heinz‑Glas Decor, kterou vede Pavel Isteník, je součástí největšího světového vývojáře a dodavatele parfumérských a kosmetických flakonů. Každý den dekoruje zhruba 600 tisíc flakonů, které pak míří například do Francie do největších parfumérských domů. Jím vedená společnost patří do skupiny Heinz‑Glas, kterou od roku 1622 vlastní německá rodina Heinzových. Není to překlep, firma opravdu příští rok oslaví 400 let od založení. A její česká součást rostla i v covidu.

06.09.2021 | 4 min

6. díl: Vasky: Boty, které pobláznily mladou generaci

Vasky, nejslavnější porevoluční značka českých bot, za níž stojí teprve třiadvacetiletý Václav Staněk, rozšiřuje své portfolio. Po doplňcích a teniskách se chystá letos poprvé nabídnout také dětskou kolekci. Další plány? „Vlastní obchod v Bratislavě. Ale to až příští rok. Letošek beru jako takový stabilizační,“ říká Václav Staněk, který je zvyklý každoročně minimálně ztrojnásobit obrat. Ani rok 2021 v tom patrně nebude výjimkou, už dnes zbrojí na vánoční sezónu a míří k tržbám 350 milionů.

30.08.2021 | 4 min

5. díl: Dušan a Jaroslav Vrtalovi: S českými dveřmi dobývají Evropu

Otec a syn, Jaroslav a Dušan Vrtalovi, společně vedou nejznámějšího českého výrobce dveří – firmu Sapeli. Ta letos plánuje vyrůst k miliardě obratu a zaměstnává přes 400 lidí na Jihlavsku. Ačkoli se Jaroslav Vrtal už stáhl z provozního řízení, na byznysu firmy, kterou začal budovat v roce 1992, stále pečlivě dohlíží. A rád pořád chodí do práce, protože je tam lepší káva než doma, říká s úsměvem. Spolu se synem Dušanem teď plánují zahraniční expanzi do německy mluvících zemí a rozjíždějí program zaměstnaneckých akcií. Chtějí tak motivovat klíčové lidi v týmu.

23.08.2021 | 4 min

4. díl: Ota Horák: Digitalizace nás skokově posunula

Ota Horák, šéf a spolumajitel firmy SpoluWorks Perfecta, dokázal to, o čem většina výrobních firem zatím jen uvažuje. Provedl svou společnost digitalizací, která mu zrychlila výrobní procesy, zvýšila kvalitu a uspořila peníze. Z bývalé výrobny forem pro sklářství udělal moderní fabriku, která dodává leteckému a zdravotnímu průmyslu. Čerpá při tom z odkazu Tomáše Bati a je připraven se o své zkušenosti podělit i s dalšími byznysmeny.

16.08.2021 | 4 min

3. díl: Martin Klar: Dorty, do kterých se zamilujete

Martin Klar se rozhodl změnit tuzemskou cukrařinu. S investicí za 200 milionů korun bude z Ostravska zásobovat prémiovými dorty supermarkety v celé Evropě. Svou značku L’Chefs teď testuje v českém Tesku a Globusu a 70 tisíc vyrobených dortů měsíčně je teprve začátek. Míří na půl milionu kusů. Ambasadory moderní dortové značky jsou známí cukráři Josef Maršálek a Zlatka Otavová. Ochutnejte.

09.08.2021 | 4 min

2. díl: Jan Jendřejek: Základem je správně zvolená ponožka

Jan Jendřejek začal po škole pracovat v bývalé baťovské továrně v Krnově, jeho děda pracoval za první republiky v Tonaku a maminka odjakživa v textilním průmyslu. Není divu, že když začal podnikat, zvolil textil. Nejprve vybudoval obchodní firmu Elastex, následně koupil továrnu, která dnes nese značku Northman Outdoor a vyrábí jedny z nejkvalitnějších ponožek v Česku. Ty nejlepší musí být podle Jendřejka z merino vlny. Včetně těch do kanceláře. Další plány jsou jasné. Cílem je vybudovat z Northman Outdoor uznávanou značku u nás i ve světě.

02.08.2021 | 4 min

1. díl: Jiří Pavelka: Cesta za dokonalým zvukem

Jiří Pavelka pochází z muzikantské rodiny, pracoval v Japonsku a nakonec se začal živit svým největším koníčkem: hudbou. Konkrétně High End HiFi, tedy ultraprémiovou hudební elektronikou. Ve svém studiu Orchestra Instruments prodává světové reprobedny italské značky Zingali, audio komponenty Grandinote či Cyrus a rozjel také výrobu vlastních audio kabelů. Takových, které maximálně věrně přenesou zvuk. Kapela díky nim zahraje u vás v obýváku.