Analýza konkurence

Poznejte soupeře, abyste je mohli porazit

V podnikání vás na každém kroku čeká konkurence. Pro váš úspěch je důležité ji poznat a průběžně sledovat. Projděte si oblast trhu, ve které chcete působit a vypište si firmy a značky, které v ní fungují, a se kterými – přímo či nepřímo – budete bojovat o stejného zákazníka.

Věnujte čas studiu jejich produktu, cen i komunikace. Zaznamenejte si do této šablony, v čem jste stejní a v čem se naopak lišíte.  Pomůže vám to odhalit jejich slabiny, inspirovat se jejich silnými stránkami a najít mezeru na trhu, díky které uspějete. Pokud zmapujete svou konkurenci, vyvarujete se jejich chyb a lépe a efektivněji budete umět definovat svou vlastní konkurenční výhodu.

Tento dokument vám to usnadní. Stáhněte a přizpůsobte si ho prosím svým aktuálním potřebám a záměrům.