V čem budete podnikat

Jestli uvažujete o vlastním podnikání, velmi pravděpodobně již máte představu, v jakém oboru se chcete uplatnit. Obecná představa ale nestačí. Definujte si proto oblast podnikání co nejkonkrétněji a zohledněte přitom některá kritéria:

Jaká je situace v daném oboru?
Jaká je konkurence, případně bariéry vstupu na trh?
Kde je na daném trhu díra, kterou můžete vyplnit?
Jaké jsou trendy v daném oboru?
Jaká oblast ve zvoleném oboru je nejvíce rentabilní?
Jaká je vaše konkurenční výhoda?

Vždy je lepší začínat s menší firmou, a až po získání dostatku zkušeností se postupně rozrůstat, případně expandovat do dalších regionů. Zaměřte se zezačátku proto na tu oblast podnikání, která se vám jeví jako nejperspektivnější, udělejte si důkladnou analýzu trhu i konkurence a realisticky zhodnoťte, jakou máte šanci uspět.

Články